PAYLAŞ

Bir tek gün yetmez Salzburg’a dedim ama daha fazla vakit geçirmeyi de beceremedim. Sisli, puslu, esintili, çisentili bir Bavyera sabahında Sedat ile beraber Münih‘ten Salzburg’a gitmek, Günübirlik Salzburg gezisi için yola koyuluyoruz. İlk hedef merkez tren istasyonu “München Hauptbahnhof” olacak.

Günübirlik Salzburg Gezisi için Günlük Bavyera Bileti Alın!

Salzburg’a Münih’ten gidiyorsanız şehirlerarası tren biletleri çok pahalı olduğunu bilmelisiniz. Biz bu nedenle çok daha hesaplı olan Günlük Bavyera Bileti alıyoruz. Bu bilet bize bütün Bavyera bölgesinde 1 gün boyunca metro, otobüs, tramvay ve şehirlerarası bölgesel trenlerde indirimli seyahat imkânı sağlıyor. 1-5 kişi arası tek bir bilet ile çok daha hesaplı bir şekilde seyahat etme imkânı sunuyor. Bileti Metro istasyonlarındaki ve tren istasyonlarındaki Deutsche Bahn makinalarından satın alabiliyorsunuz, makinaların tümünde Türkçe menü mevcut. En önemli kural ise ilk kullanımınızdan önce bileti kullanacak kişilerin isim ve soyadını yazıp validate etmek. Günlük Bavyera bileti Salzburg için de geçerli. Biz iki kişi için 28 Euro verdik. Daha detaylı fiyat ve bilgi için deutsche Bahn web sitesine göz atın.

Münih’ten Salzburg’a Nasıl Gidilir ?

Münih – Salzburg seferini yapacak olan trene biniyor ve 1 saat 45 dakika kadar sürecek olan yolculuğumuza başlıyoruz. Ver elini Avusturya. Deutche Bahn‘da sistem tıkır tıkır işliyor, tren tam saatinde kalkıyor. Bu yağmurlu Bavyera gününde, Salzburg yolunda tıkır tıkır ilerliyor ve manzaranın keyfini çıkarmaya gayret ediyoruz. Küçük kasaba ve köylerden geçiyoruz. Avusturya sınırını geçtikten kısa bir süre sonra Salzburg Hauptbahnhofa ulaşıyoruz.

Salzburg Tren İstasyonu’ndan Salzburg Şehir Merkezine Nasıl Gidilir?

Salzburg Hauptbahnof ‘tan dışarı çıkınca otobüs durakları var. Bu duraklardan kalkan seferler ile Salzburg‘un turistler açısından en popüler olan bölgesi Salzburg Old Town‘a ulaşabilirsiniz fakat pek de gerekli olduğunu sanmıyorum, yürümek daha mantıklı ve yaklaşık 20 dakikalık bir süre zarfında Salzburg Old Town’a ulaşabilirsiniz. Biz de zaten bu şekilde yaptık.

• Salzburg merkez tren istasyonuna sırtınızı verip Rainerstrabe boyunca,
  • 5 dk kadar yürüdükten sonra sola sapıp üstünden tren yolunun geçtiği tüp geçitten

Mirabellplatz yönünde,

• Sağınıza Mirabellgarden geldikten sonra düz olarak rotayı bozmadan,
  • Platzl meydanına vardıktan sonra, köprü vasıtası ile karşı kıyıya,
  • Karşı kıyıya geçtikten sonra sol ve hemen sonra ilk sağ,

Fotoğraf Tourismus Salzburg’dan alınmıştır.

Artık Salzburg Old Town’a varmış bulunuyorsunuz. Biz yürüyüş güzergâhımızı bu şekilde seçtik. Muhakkak başka yolardan da Salzburg Old Town‘a ulaşılabilir lakin konumuzun bahsi olan bu yürüyüş rotası için değişmeyecek olan ana hedef Salzach Nehrinin karşı kıyısına geçmektir.

Avusturyalı Değil Bavyeralı Salzburg

Eğer Salzburg‘un bir kitabı yazılacak olsa ilk cümlesi Salzach nehri ile alakalı olmalıdır. Salzach nehri 225 km uzunluğunda olup Salzburg kentini ortadan ikiye ayırmaktadır. Salzburg’un anlamı tuz kent olup Avusturya’nın 4.büyük kentidir. Dünyaca ünlü besteci Mozart Salzburg’ da doğmuştur. Salzburg’da yaşayanlar kendilerini Avusturyalı olmaktan daha ziyade Bavyeralı olarak tanımlarlar.

Salzburg bir Avusturyalı olmaktan ziyade daha çok bir Bavyeralı. Bu nedenledir ki kafeler, restoranlar, binalarda tam bir Münih esintisi hakim.

Salzburg Old Town‘a adım attığınız andan itibaren Mozart ezgilerini duymaya başlarsınız. Kupa faytonlar ile Salzburg’un dar sokaklarında gezinirken, kiliselerin çan sesleri değişir Mozart ezgilerine dönüşür sanki. Uzun pelerinli saray soylusu prensler, kibirli güzel prensesler gezer Salzburg’un dar sokaklarında. Feodalizmin acımasızlığının izleri durmaktadır hala Salzburg sokaklarının duvarlarında.

Şehrin turistler için en popüler noktası bütün ünlü markaların da mağazalarının bulunduğu Getreidegasse Strasse. Bu caddede bulunan tüm dükkanların logo ve tabelaları, şehrin mimari havasını bozmamak adına demirden yapılmış. Mozart’ın evi de bu cadde üzerinde.

Salzburg’da Şnitzel Nerede Yenir?

Salzburg ‘a gelip şnitzel yemeden dönmek olmaz. Gelmeden önce nerede ne yeriz? Diye bir miktar kurcalamıştım lakin tam bir karar verememiştim. Bu seyahati beraber yaptığım arkadaşım Sedat çevre esnaf ile muhabbeti arttırıp Gasthaus Zwetter’s önerisini aldı ve öğlen yemeği rotamızı belirlemiş olduk. Artık gezmekten yorulmaya başladığımız, midemizin açlık sinyali vermeye başladığı dakikalarda bu yorgunluğu ve açlığı Gasthaus Zwetter’s ‘de Bira ve şnitzel ile bastırdık. Restoran tipik Bavyera mimarisine sahip ve tam bir Bavyera köy evi havasında döşenmiş. Fiyatlar yüksek lakin bir daha ne zaman gelir böyle bir ortamda şnitzel yer, bira içeriz meçhul. Bir kerelik olduğu için kasmıyoruz.

Salzburg Kafeleri

Çok sayıda kafe içinde benim nazarımda öne çıkanlar; Getreidegasse üzerinde bulunan Mozart Cafe ve Schwarzstrasse’de Cafe Sacher Salzburg. Her iki kafede de keyifli tatlı ve kahve molaları verdik ve gerçekten çok memnun kaldık.

Salzburg’da Gezilecek Yerler

Salzburg ‘u çevreleyen dağlarda iki önemli tepe var. Bunlardan bir tanesi Mönchsberg tepesi ki bu tepede Modern sanat müzesi bulunuyor. Bu tepeye ulaşım için asansör kullanılıyor. Festungsberg tepesinde ise HohenSalzburg Castle bulunmakta. Kapitalplatz meydanından füniküler ile ulaşım sağlanıyor.

Fotoğraf Tourismus Salzburg’dan alınmıştır.

Tek günlük bir gezide aşağıdaki yerleri de programınıza alabilirsiniz. Mirabell Sarayı ve Bahçeleri. Kilitli Köprü. ( zaten Old Town ‘a ulaşmak için büyük ihtimal ile kullanacaksınız ) Mozart’ın doğduğu ev. Salzburg katedrali. Yukarıda sözünü ettiğim 2 önemli tepe.

Konaklamalı bir program yapıyorsanız Salzburg civarındaki köylere ve Münih’e seyahat etmenizi öneririm.

Salzburg’dan Münih’e Tren Yolculuğu

Salzburg’a gelirken Münih’ten trene binip aynı trenden Salzburg’da inmiştik. Zaten normal uygulama bu şekilde fakat mülteci olaylarından dolayı Avusturya’dan Almanya’ya dönüşlerde farklı bir sistem uygulanmaya başlanmış bu nedenle tren saatleri alt üst olmuş (Söz ettiğim Salzburg kalkışlı olan seferler, Münih ayağında bir sıkıntı yok). Salzburg’dan Almanya’ya gidişlerde, tüm Almanya yolcuları tek bir trene bindiriliyor. Alman sınırını geçtikten sonra bu trenden inip herkes bineceği trene geçiyor.

Notlar:

Günlük Bavyera bileti sadece bölgesel trenlerde geçerli. Bu nedenle bindiğiniz trenin bölgesel tren olduğundan emin olun.

Salzburg’da toplu taşıma kullanmaya kesinlikle gerek yok. Yürüyerek gezin.

Salzburg’da şnitzel mutlaka yiyin.

Die Weisse, Zipfer ve Kaiser biralarını mutlaka tadın.

Köprü’ ye kilit asın. Dilek dileyin.

Masmavi boğaz ile getirmediğimiz turisti adamlar koyu yeşil akan nehirleri ile nasıl çekiyor diye düşünün.